Ensilumen iltakilpailut huippuolosuhteissa

22.12.2022

Hiihtoseuran kisaorganisaatio viritteli itseään kisakuntoon järjestämällä Ensilumen iltakilpailut Ahveniston moottoriradalla 13.12.2022. Myös urheilijat osoittivat hyvää alkukauden kuntoaan perinteisen hiihtotavan kilpailussa. Mukana oli noin sata eri-ikäistä hiihtäjää.

Eniten osallistujia (15) oli M14-sarjassa, jossa voiton vei Paulus Immonen Keravan Urheilijoista. N14-sarjassa oli siinäkin iltakilpailuksi mukavat 14 osallistujaa. Nopein oli järjestävän seuran Alma Peltotalo.

Erittäin jännittävä ja tasainen kisa nähtiin M16-sarjassa. Konsta Karhuniemi Ylöjärven Ryhdistä sekä Hämeenlinnan Hiihtoseuran Topias Ollikka, Vilho Peltotalo ja Olli Seppälä hiihtivät viiden kilometrin matkan 9,6 sekunnin sisään.

Miesten yleisen sarjan voitti Valtteri Vinkanharju (Tampereen Yritys) ja naisten Sanna Valkeejärvi (Kangasalan kisa).

Kisaladut olivat erinomaisessa kunnossa runsaiden lumisateiden vuoksi, jotka sopivasti hellittivät kisapäivään mennessä.

Hiihtäjä lähtöviivalla. On ilta.
M12-sarjan voittaja Juho Seppälä lähdössä