Seuralaisten kilpailuilmoittautuminen

Kauden 20232024 hiihtokilpailuihin ilmoittaudutaan itse suoraan Hiihtokalenterin kautta. Kuluvalla kaudella kilpailuihin ilmoittautumisen viimeiset viralliset  päivät ovat maanantai ja torstai klo 21.00 mennessä.

Ilmoittaudu kilpailuihin viimeistään päivä ennen virallisen ilmoittautumisajan päättymistä sunnuntaina tai keskiviikkona klo 21.00 mennessä käyttäen ”seura maksaa” -toimintoa. Seura maksaa tällöin urheilijan osallistumismaksun.

Mikäli ilmoittautuminen jää edellä mainittua ajankohtaa myöhäisemmäksi, käytä edelleen "seura maksaa"- toimintoa, mutta ilmoita lisäksi asiasta Juha Nikkaselle viestillä tai soittamalla puh. 050 325 1165 .

Jos olet ilmoittautunut kilpailuun, mutta sairastut tai muuten estyt osallistumasta kilpailuun ja tiedät asiasta ennen kilpailukutsussa olevaa viimeistä ilmoittautumisajankohtaa, ilmoita peruutuksesta  mahdollisimman ajoissa Juhalle.

Seura ei maksa jälki-ilmoittautuneiden kilpailumaksuja eikä osallistumismaksuja massahiihtoihin tai vastaaviin tapahtumiin.

Seuran omat kilpailut

Myös oman seuran järjestämiin Hiihtoliiton alaisiin kilpailuihin, joiden kilpailukutsu on Hiihtokalenterissa, ilmoittaudutaan Hiihtokalenterin kautta.

Muihin kuin Hiihtoliiton alaisiin oman seuran järjestämiin kilpailuihin ilmoittaudutaan seuran lomakkeen kautta erillisen ohjeen mukaan.

Viestit ja viestivalinnat

Seura maksaa kaikkien sarjojen viestijoukkueiden kilpailumaksut.

Alle 12 - vuotiaiden sarjoissa seura tekee viestivalinnat piirinmestaruusviesteihin ja Hämeen Hiihto ry:n alueella järjestettäviin muihin viestitapahtumiin, esimerkikisi parisprintteihin. Junnuryhmän viestivalinnoissa ensisijaisena perusteena on lapsen oma halu hiihtää viestissä. Junnuryhmän vastuuvalmentaja tiedustelee lasten viestihalukkudet huoltajilta. Viestivalintoja varten ei nimetä erillisiä näyttökilpailuja, vaan joukkuevalintojen perusteena ovat kauden aikaisemmat kilpailut sekä valmentajien näkemykset urheilijan suorituksista yhteisharjoituksissa. Joukkuevalinnnat käydään läpi junnuryhmän valmentajien kanssa. Päävastuu valinnoista on vastuuvalmentajalla, joka myös ilmoittaa joukkueet kilpailuihin.

Junnuryhmässä harjoittelevien Hopeasompa-ikäisten osalta noudatetaan nuorten ryhmän viestivalintaperusteita. Näiden urheilijoiden viestivalinnoista junnuryhmän vastuuvalmentaja esittää näkemyksensä nuorten ryhmän valmennukselle.

Nuorten ryhmän ikäluokkien viestivalinnat piirinmestaruuskilpailuihin, Hopeasomman loppukilpailuun sekä nuorten SM-hiihtojen viesti- ja parisprinttijoukkueisiin tekee nuorten ryhmän valmennustiimi. Valmentajat ilmoittavat joukkueet em. kilpailuihin. Valintaperusteina ovat hiihtäjän oma halukkuuus hiihtää viestissä sekä kauden aiempi kilpailumenestys. Tarvittaessa voidaan nimetä kilpailuita katsastuskilpailuiksi tai järjestää erillisiä karsintakilpailuja. Lisäksi joukkueen kokoonpanoissa pyritään siihen, että kyseisen ikäluokan hiihtäjä on ensisijainen valinta.

Kauden aikana mahdollisesti järjestettäviin muihin parisprinttikilpailuihin nuoret kokoavat joukkueen itse.

Kilpailumaksujen takaisinperintä

Seura perii harkintansa mukaan takaisin 30-vuotiaiden ja sitä vanhemmissa sarjoissa kilpailleiden urheilijoiden kilpailumaksuja kauden päätteeksi.

Seuralla on oikeus periä turhaan maksettu osallistumismaksu urheilijalta kauden päätteeksi, jos urheilija ei osallistu kilpailuun, johon seura on maksanut osallistumismaksun. Tämä koskee kaikkia ikäsarjoja.