Tietoa meistä

Hämeenlinnan Hiihtoseura toimii alueensa maastohiihdon kehittäjänä ja luo kaikenikäisille ja -tasoisille hiihtäjille mahdollisuuksia harrastaa maastohiihtoa sekä kilpailu- että harrastusmielessä seuran väreissä.

Hämeenlinnan Hiihtoseura on 2000-luvun alusta kasvanut tasaisesti jo reilun 200 jäsenen seuraksi.

Laadukasta valmennusta

Seura järjestää monipuolista ja laadukasta valmennusta eri ikäisille. Seuran junnuryhmään kuuluvat 712 -vuotiaat lapset ja nuorten ryhmään 1218 -vuotiaat nuoret. Ryhmissä on sekä tavoitteellisesti harjoittelevia että muuten mukavassa porukassa hiihdosta nauttivia lapsia ja nuoria.

Valmennusryhmien lisäksi Lasten hiihtokerhossa hiihtää joka talvi reilusti yli viisikymmentä lasta. Lisäksi seura järjestää hiihtotekniikkakursseja aikuisille kysynnän mukaan ja tilauksesta myös räätälöitynä esim. yrityksille.

Hyvät hiihto-olosuhteet

Hämeenlinnan Hiihtoseura vastaa osaltaan Hämeenlinnan hyvistä hiihto-olosuhteista. Ahveniston moottoriradalla hiihtämään pääsee asfalttipohjan sekä säilö- ja tykkilumen ansiosta hyvissä ajoin alkutalvesta. Hiihtoseuran jäsenet vastaavat talkoovoimin lumen tykityksestä yhdessä kaupungin ja muiden talvilajiseurojen kanssa.